Followers


glitter-graphics.com

Monday, August 26, 2013

Mem-bujang ke L.a.n.g.k.a.w.i PaRt TwO

Holla !!
welcome back followers...
kejap ada kejap tak de kan aku ni???
hihi mooad x stabil lah. bile rajin sekali 5 entry aku update,
bile malas terus 5 bulan sunyi sepi tanpa entry..
kihkihkih...tp aku try jugak k..
 
 
okey, berbalik pada tajuk kt atas tu..
aku nak sambung story fasal rombongan ke langkawi tu...
kami sampai sana pukul 930 macam tu. naik ferri 45mnt je kan..
 
sampai je kat jeti kuah, kami bergegas call En Hanan,
die ni buat sewa kereta & rumah2 home stay,
siapa2 nak pergi sana boleh contact dia okey,
sangat friendly and byk beri cadangan mana tempat patut pergi..
 
 okey, ni masa sampai jeti kuah
 
 muka excited !!
 
 helang + batu kawi = langkawi
 
my bestie / pengantin baru..
 
Masa nak amek kunci kereta dengan en.Hanan,
dia ade juga offer rumah rm 80 area pekan,
tapi kami dah book dengan PDRM punya hotel,
so xboleh buat apalah kan, walaupun jauh dari pekan..
sepatutnya kereta yang kami book adalah Vios,
tapi on that day, kereta tu masih belum dipulangkan,
so die bagilah kami Nissan Sentra
 

kereta yang banyak berjasa kepada kami,
Rm 80 Sehari/24j
kebanyakan kereta sewa kat sana,
murah2 coz kereta langkawi boleh beli dengan harga murah,
x sama dengan semenanjung..
sebab tu, kereta sewa banyak yang mewah2..
 
dapat je kunci,
terus larikkkk isi minyak,
memang selalunya dia akan bagi kita dengan 0 tank,
memang ngam sampai pam stesen je.
 
lepas tu, tempat pertama yang kami cari,
Kilang gamat Nusantara,
aku jadi tukang baca map !!
yang lain, tengok je map dah pening acane tu???
ala-ala GPS lah aku ni..
kahakahkahakah...
 
tapi bila cari punya cari x jumpa pun kilang tu,
kilang gamat jenama lain banyak je jumpa,
cuma yang Nusantara ni duk sorok mana tah,
masa otw tu, jumpa sawah padi yang cnteek sangat,
apa lagi benti snap snap dulu lah kan...
 
 Biru Hijau itu cantikk
 
 L.O.V.E
 
..Didib & Fiza..
 
jalan punya jalan, kami jumpa beras terbakar,
so singgah jelah kan...
tempat shooping kain batik
 

 Ni depan kawasan beras terbakar.
x sure rumah tu rumah sape,
yang pastinya nak tengok beras terbakar hanya di...
 
 ha amek ko, sepiring ni je..
ingat boleh lah pegang ke ape kan..
so moh le kite shopping perabis duit,
 


 
 
kat sini, kami beli kain batik
murah2.. 4 helai 10..
kalau siap jahit lagi murah,
t-shirt i LOVE langkawi pun kami beli kat sini,
coz petang time island hopping pakat nak pakai sama..
hahahah gedixx jap !
 
okey panjang dah cerita aku ni,
lepas tempat ni, kami amek pakej island hopping
lawat 3 pulau kat situ..
nanti next entry aku cerita k..


No comments: