Followers


glitter-graphics.com

Thursday, June 23, 2011

apa sahaja untuk aiz umi sanggup !!

dah lama rasanya umi tak cerita mengenai aiz, entahlah tiba-tiba rasa kosong sejak akhir-akhir ni, banyak yang perlu di selesaikan. banyak yang perlu di usahakan. tapi semua tu tak menggangu masa umi bersama aiz apatah lagi mengomel die di depan tv. melayan setiap karenah die, menurut setiap tangisan die dan memberi makanan terbaik untuk pembesaran die....

sebenarnya umi ingin luahkan sedikit rasa sedih/sayu/terkilan atau apa sajalah yang umi rasakan. sebelum ni umi hanya mampu tersenyum dan jawab (aah blm jalan lg, tp die dh  blh ckp mcm2 perkataan) dengan tenang setiap pertanyaan itu. Tapi bila dalam sehari tu dekat 10 orang sibuk bertanya umi sudah rasa ralat. ianya menjadi kesalahan ke? ganjil sangat ke? aduh janganlah buat umi susah hati.umi hilang rasa masa kenduri aqiqah aiz tempoh hari, bagi umi itu semua ketentuan Allah, belum sampai masanya lagi aiz nak berjalan. kenapa mesti pertikaikan? dan umi rasa lain bila ada yang berbisik-bisik sambil memandang2 serong.

umi tak nafikan aiz masih belum berjalan dengan sendiri walaupun sekarang die sudah berusia 1 tahun 5 bulan, tapi die sudah boleh berjalan di tepi-tepi kerusi, meja dan apa sahaja yang boleh di pegang, malah aiz boleh berjalan sewaktu di pimpin. tapi umi tak tau kenapa ada saja yang sibuk bising2, umo mcm ni dah blh berlari lah, ank sy 1thn dah blh jalan lah...nasib umi tak jawab (ank akk yg 1thn tu dah blh ckp ke?) ,  ade juga cakap kesian tgk umi kena dukung aiz je,dah la die xnk kt org, buat mereka yg berkata begitu 'bkn saje dukung,korbankn nyawa pun sy sanggup utk die !! ' kalau tak xtau lah apa jadi lepas tu. umi rimas dengan semua ni, bagi umi aiz menunjukkan perkembangan yang baik, bak kata org tua2 'die ckp dlu baru jln' ...ha dah terbukti pun kan? aiz boleh panggil saya umi pun, siap eja papa lagi..mengeja dalam usia 1thn 5 bln...ko ade??? umi tak pernah bangga dengan semua tu tapi bila org buat macam ni kat umi, umi rasa ralat.....

sudahlah, mungkin umi yang emosi lebih kot. umi tak simpan dalam hati dah. biarlah mulut orangkan? ye umi juga tak nafikan dalam hati tak sabar nak tengok aiz berjalan dan berlari terkedek2, malah umi kesian dengan die, bile die beriye-iye nak main dengan kawan yg berlari terkedek2 tu, tapi die hanya mampu berlari dengan umi (umi dukung aiz) , xpelah umi main sekali lah kan sayang? setiap hari umi berbisik kat aiz, nanti aiz akan jalan macam tu jugak, sekarang biar umi dukung dulu kan??? .......umi harap raya ni aiz dah dapat jalan dengan baju melayu nye tu..mesti hemsem ank umi kan?


...kaulah segalanya...

6 comments:

zura_habib said...

cuma ingat mcm nie je sha
syukur jela...jgn layan pe kt2 org...kalu di uji lg teruk xkan nk trs terduduk..b strong..habib dh 3 thn duduk pun belom boleh:-)

UmmiQusyairi said...

Sabar yek awak.. takde ape2 tu... mak kite pn cakap cmtu... syairi mmg dah jalan.. umur setahun seminggu dah jalan.. tp tak pandai ckp lagi.. org2 tua jek paham.. mak kte ckp klau jalan dlu, ckp nye lmbt.. cmtu sebaliknye.. cme kte pnah g jumpe doktor, die cakap budak2 klau smpai umur setahun 8 bulan tak jalan, baru leh risau.. awk jangan risau yek.. biase la mulot orgkan..

Bicara hati ibu aisya said...

Umi..aiz nak manja lama sikitlah ngan umi.Sebab tu dia xnak jalan.Kang kalo dia dah jalan umi dah xnak dukung dia, biar dia jalan sendiri ;)

Pedulikanlah kata-kata org tuh.Lantak apa diorg nak ckp n pikir.Aiz kan bijak..dah leh pot pet2 lagi bercakap.Anak diorg ada??hahaha..

Aisya ni lagilah...24 bulan baru pandai jalan.Macam2 kata2 dah akak dgr.Dah lah..umi xmau sedey2 yeh.Nanti aiz tgk...aiz pun sedih gak.

umi aiz said...

terima kasih semua kerana memahami dan sering memberi sokongan kat sha...sha hargai dan akan terus kuatkan semangat untuk itu.

ct N honey said...

setiap perkembangan anak itu mmg tak sama,tapi selagi dia sihat...jgnlah risau...

zatil said...

jgn runsing sha..ofis mate akak anak dia 2 1/2 yrs baru jalan..siap bek therapist lg..doc kata tapak kaki dia slightly smaller than usual child..tp, dia x de masalah..cuma lmbat jln je..skang budak tu dah 5 yrs old..ok jer..biar aiz take his time..kesihan dia kalau duk kata dia :)