Followers


glitter-graphics.com

Thursday, February 23, 2012

AIRMATA FARIS MENGALIR SEBAIK MENUTUP MATA


Jam 11.40 pagi tadi, kami tiba di Unit Neonatal Intensive Care Unit. sebilangan sanak saudara terdekat Sham dan isteri, Zuraine Mohamad sudah berada di lokasi sama. 


 wajah tenang dan kuat ibu faris...



Selepas menerima berita Faris berada dalam keadaan kritikal, saya menghantarkan pesanan ringkas kepada Sham.

'Ayah dan ibu tolong reda dan relakan sepenuhnya jika Faris harus pergi'

Ketika Sham dan keluarga menguruskan proses penghantaran jenazah ke rumah, saya sempat menghampiri Zuraine duduk di atas katil.

"Takziah. Kita semua tidak mahu melihat dia terseksa," hanya kenyataan itu terpancul dari bibir saya. 

Airmata kelihatan tidak berhenti mengalir di pipinya.

"Pada mulanya, kami memang terasa berat untuk melepaskan dia tetapi akhirnya reda dengan ketentuan Allah. Faris pun barangkali berada dalam keadaan sama. Sebaik dia menutup mata, airmata kelihatan mengalir di pipinya," jelas Zuraine.
  begitu kuat dan setia ibu ini di samping anaknye...

 bagaimana aku kelak bila kehilangan org tersayang?
ahhh kak zuraine memang kuat dan cekal...

 sayu sangat tengok gambar ni...
terpisah jua..

Tepat jam 12.26 tengahari tadi, jenazah Faris dibawa keluar untuk dihantar ke rumah keluarganya.

Jenazah kini berada di 1/76J, Alam Budiman, Seksyen U10, Shah Alam, Selangor dan akan dikebumikan selepas waktu Asar hari ini.

Di syurga Allah tempat mu, Faris.
** umi nangis tadi bile ayah faris up date status yg
faris telah pergi....**
al-fatihah
kredit to blog mazidul

1 comment:

umi's cup cake said...

Al-fatihah...saya yang baru kehilangan ayah pun terasa sangat..tapi tak terbayang jika zuriat saya yang pergi...semoga semuanya kuat semangat