Followers


glitter-graphics.com

Monday, February 21, 2011

saya belum bersedia untuk berkongsi kasih & sayang itu

Jawapan aku muktamad !! masih belum bersedia untuk berkongsi kasih dan sayang ini walaupun kepada darah daging sendiri..masih terlalu awal rasanya, bagai baru semalam melahirkan rasa ini, bagai pertama kali memeluk erat di dakapanku..kalian hanya tahu bersoal, meminta dan mengusik tapi hati ini tegas berkata 'aku tidak rela'...

situasi yang menguatkan hati aku berkata TIDAK.....

2hari lepas nak naik lif balik rumah.....

aku : kak nak naik tak?
ibu 3 anak : (jalan sambil tolak straller (kete tolak baby) & 2 ank ikt sama)
aku : (tgk ank yg dlm straller ngs) jatuh ke kak? benjol dahi ni.
ibu 3 anak : tulah, kakak die la ni, org cakap jangan dukung, die dukung jugak dlm kete tdi..
aku : (tgk ank yg 1st ngis teresak2)... ala tak mau lah nangis, adik okey dah..
ibu 3 anak : tak tahu nak jawab apa kat ayah die ni. mengamuk lah nanti bile tengok benjol2 cam ni.
aku : oh,...emmm aku hanya mampu tersenyum..

so nampak tak apa yang aku cuba sampaikan??? heheh sorry kalau buat korang fikir lain pulak kan.. sungguh hati ini masih belum bersedia untuk membahagikan kasih ibu kepada anak-anak. Rasa belum puas manjakan Aiz, belum puas bawa die jln2, belum puas bercerita itu dan itu dan aku belum sanggup MEMARAHI die, aku selalu tengok anak-anak sulong atau yg dah besar mesti kena marah kalau jadi pape kat adik die, even bukan salah die pun, kadang nampak ibu dan ayah mereka tu tak adil dalam kasih sayang. mesti yang kecik di manjakan. sebab tulah aku belum bersedia untuk melakukan itu semua.

aku tak pernah marah aiz, walaupun mungkin die nangis tak henti2, tak nak makan atau meragam, malah aku turut nangis sebab tak tahu nak buat apa. heheh...bagi aku biar orang lain marah die tapi bukan aku, biar 10 orang marah die tapi aku tetap bercakap elok-elok biar dia faham sebaiknya. aku nak jadi umi dan kawan yang rapat kepada anak aku....macam tulah aku lakukan bila berhadapan dengan Adib Irfan.. satu-satunya anak buah yang sangat manja dengan aku hingga kini. sebab aku tak penah marah die walaupun sekarang nakal die memang tak terkata. bila cakap elok-elok die dengar.die ikut apa aku cakap...

sebab tu aku tegaskan masih berlum bersedia kongsi dan sayang ini....tak sanggup nak marah aiz, takot aiz kurang kasih sayang, takot aiz terabai....aku sayangkan die sangat....

** pada kwn2 yg sibuk tanya2 tu aku dah jawab okey..........

No comments: